Wednesday 20 July 2011

Perutusan PUTRA sempena Pilihanraya, Hari Keluarga dan Majlis Makan Malam Tahunan 2010/2011




Kepada seluruh warga PUTRA yang dikasihi,

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…

Salam ukhuwwah dan seluruh mahabbah kepada semua warga PUTRA di Jordan. Sempena sepenggal di bawah kepimpinan PUTRA 2010/2011, kami terlebih dahulu memohon jutaan kemaafan di atas segala salah dan silap serta kekurangan yang telah kami lakukan. Setinggi - tinggi penghargaan terima kasih untuk seluruh warga kerja dan ahli PUTRA yang selama ini telah banyak memberi komitmen serta kerjasama bagi merealisasikan organisasi PUTRA ini.

Pada tarikh 21 Julai 2011 akan diadakan pilihanraya di mantiqah masing - masing untuk memperbaharui barisan kepimpinan PUTRA untuk sesi 2011/2012 di samping memperkemaskan lagi kepimpinan yang ada. Pada 22 Julai 2011 pula akan berlangsungnya hari keluarga PUTRA dan majlis makan malam tahunan PUTRA untuk sesi 2010/2011 yang akan diadakan di Irbid. Jadi, kami menjemput semua warga PUTRA untuk hadir kerana tanpa keizinan Allah dan tanpa anda semua mungkin majlis ini tidak dapat berlangsung dengan jayanya. Ucapan terima kasih didahulukan untuk semua. Kesempatan yang diberikan ini membolehkan kita terus maju dalam menerajui arus kepimpinan yang lebih cekap dan konservatif.

Tujuan diadakan program tahunan ini adalah untuk mengeratkan lagi silaturrahim bagi yang sudah lama tidak bersua dan bertaaruf untuk mereka yang baru. Allah berfirman يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ " "  - surah al - Hujuraat ayat 13 .
Kita diberi petunjuk untuk menjadikan kita lebih beriman dan mengeratkan silaturrahim antara warga PUTRA yang berada di Jordan. Islam juga menyuruh dan menggalakkan kita untuk terus mengeratkan silaturrahim antara sesama muslim. Maka, wajarlah bagi pihak PUTRA mengadakan program tahunan ini demi menyahut seruan murni agama Islam yang sangat kita cintai ini.

Justeru itu, sayugianya diharapkan kepada semua warga PUTRA mahasiswa juga mahasiswi menghadirkan diri ke program tersebut. Kami berharap anda semua dapat bergerak bersama - sama barisan pimpinan yang ada demi merealisasikan motto PUTRA "KE ARAH KEGEMILANGAN PUTRA" ini.

Di samping itu, mana - mana ahli PUTRA yang menghadapi sebarang masalah, bolehlah merujuk kepada barisan pimpinan yang turut serta hadir pada malam tersebut. Dengan terlaksananya program - program sebegini, secara tidak langsung akan membuatkan kita lebih tabah dan semangat untuk teruskan perjuangan di bumi anbiya' yang terletak beribu batu jauhnya dari keluarga kita. Sekurang - kurangnya kita mempunyai kawan - kawan di sini untuk dijadikan pengganti untuk keluarga yang jauh di mata dekat di hati kita ini.

Akhirnya diharapkan kepada semua warga PUTRA agar dapat sama - sama kita kecapi nikmat yang dikurniakan oleh Allah S.W.T dengan ucapan Alhamdulillah dan berusaha untuk memperlipat gandakan amal ibadat kita selaras dengan kehadiran bulan penuh berkat dan keampunan yang kita nanti - nantikan ini. Apa yang baik datang dari Allah s.w.t dan yang buruk datangnya dari kelemahan makhluk itu sendiri.

Wassalam.




Disediakan Oleh:

......................................
(TENGKU NADHIRAH BINTI TENGKU ZAINAL)
Naib Yang Dipertua,
Persatuan Mahasiswa Terengganu Jordan (PUTRA)
Sesi 2010/2011.


1 comment:

  1. kelah kelah kelah kelah kelah perutusan gini...maroh2..hahaha..

    ReplyDelete